Obserwatorzy

niedziela, 19 maja 2019

Tak robię czapeczkę

Postaram się - jak umiem - przedstawić jak robię szydełkowe czapeczki. 
Rozmiaru szydełka nie znam, bo starł się napis ale tak na oko to 3-3,5.
Wyjaśnienia na zdjęciach.





A teraz trochę opisowo jak robię uszka do takiej czapeczki.
Dzielę liczbę słupków na 5 czyli w tym przypadku jest to 11.
Robię 11 słupków na boku czapeczki z tym, że już w pierwszym rzędzie 2 brzegowe przerabiam razem i na początku i na końcu rzędu. W kolejnych rzędach także i na początku i na końcu przerabiam po 2 słupki. W ostatnim przerabiam pozostałe 3 słupki razem i robię 40-45 oczek łańcuszka na troczki do wiązania.

W drodze powrotnej na każdym oczku łańcuszka robię 1 półsłupek i kończę przy uszku - ucinam nitkę i chowam.

Z tyłu czapeczki zostawiam 11 słupków i na kolejnych 11 robię drugie uszko tak jak pierwsze (na przód zostaje 22 oczka).
I tutaj, aby jak najmniej mieć nitek do chowania, nie kończę robótki tylko dalej półsłupkami obrabiam dookoła dół czapeczki i uszka (pomijam troczek wcześniej zrobiony)


I gotowa czapeczka - po rozłożeniu ma 16 cm.

Mam nadzieję, że trochę podpowiedziałam a jak coś niejasne to piszcie:)
Pozdrawiam cieplutko:)

13 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za instrukcję:) Szczegółowo i konkretnie Irenko to opisałaś:) Teraz mogę zrobić według tego czapusię bawełnianą dla mojej wnusi:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie zrobiłaś tę czapeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Irenko, i ja dziękuję za ten wpis i instrukcję. Wyszukałam włóczki, mam zapał do zrobienia czapeczek tylko brakowało mi tego. Już wszystko wiem i wieczorem siadam do dziergania. Pozdrawiam ciepło.
    Twoja czapunia jest bardzo ładna i kolorach praktyczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super!!! Ja już też dziergam tylko, że na drutach, jakoś mi łatwiej. Serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietna instrukcja ,kiedys skorzystam :)
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wykonałaś i wspaniale opisałaś.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis na czapkę, nic tylko brać się za szydełko i dziergać. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna instrukcja, czytelna, pięknie wytłumaczyłas,

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak będę miała kiedyś wnuki , to na pewno skorzystam . Bardzo dobrze wszystko wytłumaczyłaś.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fajny kursik, dzięki. Mi z szydełkiem nie po drodze, ale na pewno spróbuję. Pigmejki czekają. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przecudna ta czapeczka, instrukcja też świetna ;) Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super kursik Irenko. Gratuluję. Czapeczka piękna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Sliczna czapka i super kurs krok po kroku . Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń